כספת לבית כנסת | כספת ארון קודש | כספות לספר תורה | דלתות כספת לארון קודש

כספות בריח מובילה בישראל את תחום בניית הכספות לספרי תורה, אנחנו מייצרים ארונות קודש חסיני אש בהתאמה אישית לפי מידות אדריכליות, הכספות שלנו חסינות אש ובעלות מנגנון נעילה מכאני מאושר לשימוש בבתי כנסת בימי שבת וחג.

על ספרי תורה צריך לשמור! גם מגנבים.

מבין הדברים שנחשבים לגניבים ביותר אחרי תכשיטים ומוצרי אומנות הם ללא ספק ספרי תורה.

אין בית כנסת בארץ או בעולם שלא מחזיק לפחות ספר תורה אחד. ספרי התורה עטופים במגן העשוי כסף או זהב או שילוב של שניהם, על מוטות הקלף מונחים רימונים מהודרים וליד הספר מונחת אצבע המשמשת לקריאה בספר. הגנבים אשר גונבים את ספרי התורה ושאר התשמישים מציעים אותם למרבה במחיר למכירה, לעיתים אתם ספרים מוצעים למכירה מחדש לבית הכנסת ממנו הם נגנבו. על מנת למנוע את הגניבה מאחסנים את ספרי התורה בכספות ייעודיות המגנות גם מפני גניבה וגם מפני אש.

מה מייחד את הכספות של ספרי תורה?

להבדיל מכספות אחרות כספת לספר תורה משמשת כארון קודש לכל דבר ועניין, הכספת מותקנת במרכז בית הכנסת ועליה מתקינים את הפרוכת. בדרך כלל מתכננים את בית הכנסת תוך לקיחה בחשבון של גודל ארון הקודש – כספת לספרי תורה, הגודל משתנה בהתאם לכמות הספרים שיש לשמור עליהם. כספות אלו יהיו בעלי דפנות כפולות וביניהם חורים מעקבי בעירה וזאת על מנת להגן על הספרים מפני שריפה. מנגנון הנעילה יהיה תמיד מכאני על מנת שניתן יהיה לפתוח את הדלתות בימי שבת וחג.

שיטות שונות לבניית כספות לארונות קודש ולהגנה על ספרי תורה:

נישה – הדרך האידיאלית ביותר להגנה על ספרי קודש היא על ידי בניית נישה ( גדולה ורחבה מספיק עבור כל ספרי הקודש ) הנישה שהיא מעיין מובלעת בקיר למעשה מספקת הגנה מפני גניבה מ 5 כיוונים ומה שנותר הוא להתקין דלתות כספת לספר תורה בחזית.

ארון על רגליים – כאשר אין נישה בונים ארון חסין אש ומעמידים אותו על בסיס עם רגליים, את הבסיס עוטפים בחיפוי על מנת לשמור על אסטתיקה. בדרך כלל מצמידים את הכספת אל קיר על מנת לקבע אותה למקומה.

    שינוי גודל גופנים
    ניגודיות
    ?
    0
    צריכים עזרה?