דלת כבדה של חדר כספת

מהו תקן לכספת ומי זקוק לכספת כזו

כספת בעצם נועדה להגן על חפצי הערך היקרים ביותר ללבנו, להשרות בנו תחושת בטחון שהחפצים שלנו בטוחים וששום דבר לא יכול לקרות להם. כספות גדולות נועדו להגן על סכומים גדולים של כסף, לצורך העניין כמו כספת בבנק. יש כספות שנועדו להגן על מסמכים מסווגים ואוצרות מדינה או כל רכוש אחר הזקוק להגנה מפני גנבה. כספת בעלת תקן משמעותה שתוכננה ונבדקה במיוחד כך שתוכל לעמוד בפני פריצה ממשית ובאמת יכולה לעשות את עבודתה נאמנה.

מדוע יש תקן?

אז למה בעצם נצטרך תקן לכספת. כספות עם תקנים בעצם מיועדות עבור גופים מסוימים במדינה שברשותם מסמכים בעלי סיווג סודי ביותר, חפצים מסוכנים האמורים להגן על הציבור הרחב או חפצים יקרי ערך במיוחד ואוצרות. ארגונים שירכשו כספת בתקן הם בדרך כלל משטרת ישראל שתרצה לאחסן בכספת שלה כלי נשק מוחרמים, כלי נשק למטרות אבטחה וכלי נשק של אנשים בעלי אישור להחזקת נשק הזקוקים למקום בטוח לאחסן את נשקם. המשטרה זקוקה לכספת עם תקן על מנת לאחסן סמים שנתפסו בהעברה או תרופות מסוימות עבור חברות תרופות, בתי מרקחת ומעבדות. ארגונים נוספים המשתמשים בכספת בעלת תקן הן חברות הביטוח. חברות הביטוח מאבטחות אנשים ובעלי עסקים רבים. הן מחזיקות בפוליסות ביטוח גדולות וחשובות, חפצים יקרי ערך עבור אנשים, חפצי אומנות או ענתיקות עבור מוזיאונים וגלריות ויצטרכו להשתמש במערכות הממוגנות ביותר ואלו יהיו בעלות תקן. ארגון נוסף וגדול מאוד המשתמש וזקוק לכספת בתקן הוא כמובן משרד הביטחון. משרד הביטחון בבעלותו חומרים ברמות סיווג שונות, מהשמור ועד הסודי ביותר שאינו יכול להגיע לידיים הלא נכונות. משרד הביטחון עובד עם מסמכים הקשורים לגורמים חשובים בארץ ובעולם ומסמכים אלו יכולים להשפיע על המון גורמים נוספים לכן זקוקים לרמת מיגון מהגבוהות ביותר ושוב תהיה זאת כספת בתקןאלו בעצם הסיבות העיקריות לרכישת כספת עם תקן, כספת שתענה על צרכים חשובים ביותר ושתגן בצורה המרבית והבטוחה על רכוש בעל ערך כלכלי, ציבורי, אומנותי היכול לצאת משליטה במקרה והיה נגנב או שהכספת הייתה נפרצת.

אז מה משפיע על התקן של הכספת ומה קובע אותו

אז התקן נקבע בעצם על ידי העמידות  של הכספת במעמד הפריצה כלומר, כמה זמן ייקח לפורץ לפרוץ את הכספת כאשר הוא משתמש בכלים מסוימים ואינו מפסיק את פעולתו והיא רצופה. ישנן כספות העומדות בפריצה שנעשית על ידי כלי עבודה ידניים וחשמליים בזמן של כ 30 – דקות ו60 דקות. יש תקן עבור דלת הכספת בלבד ותקן לכל 6 הפאות. ישנה עמידות בפריצה בעזרת כלים ידניים, חשמליים ומבער במשך כ – 30 דקות וכ – 60 דקות. ישנם תקנים אמריקאים ותקנים אירופאים ובדרך כלל הם מהתקנים המחמירים ביותר. לסיכום, מה שקובע ומאפיין את התקן הוא זמן הפריצה,המכשירים המשמשים לפריצה ועמידות הכספת בפני פריצה. אם ברצונכם לרכוש כספת בתקן, ראשית כדאי שתבינו על איזו תכולה ברצונכם להגן ותרכשו כספת שמספת את יכולות המיגון הללו.

 

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?