דלת מסיבית של חדר כספת

מהי כספת בתקן?

ישנם הרבה סוגי כספות. ישנן כספות ביתיות, כספות משרדיות, כספות חסינות אש ועוד הרבה סוגים וביניהם גם כספות בתקן. ובכן, מהי בעצם כספת בתקן? כספת בתקן היא כספת שעברה סדרה של מבחנים ומוכח שעומדת בתקנים מסוימים. לפי המבחנים המבוצעים על הכספות ניתן להבין מהי רמת המיגון של הכספת, מה שנבדק במבחנים אלו הם שלושה דברים. הדבר הראשון הוא כמה הכספת עמידה בפני פריצה מלאה ופריצה חלקית. הדבר השני אותו בודקים הוא העיגון של הכספת ועד כמה קשה לעקור אותה ממקומה. הדבר השלישי שבודקים הוא כמה הכספת עמידה בפני קדיחות חורים, אש וחומרים נפיצים ובנוסף גם גזים למיניהם. ככל שהכספת עומדת זמן רב יותר בניסיונות פריצה אלו כך היא יותר חזקה.

מי באמת זקוק לכספת בתקן?

בנקים –
כספת בתקן תהיה שימושית מאוד עבור בנקים. בנקים מאחסנים כמות גדולה מאוד של כסף ולעתים גם רכוש יקר ערך נוסף עבור אנשים פרטיים ועסקים למיניהם. הכספת בבנק תהיה חייבת לעמוד בתקנים סטנדרטים על מנת שאנשים יוכלו בביטחון לאחסן שם את חפציהם. בנוסף, אנשים מבטחים את כספם ואת הרכוש שלהם דרך חברות ביטוח שבמקרה של גנבה, פריצה או כל אירוע לא נעים אחר שיכול להתרחש, הם יפוצו על ידי חברות הביטוח. על מנת שחברת ביטוח תבטח אותך, הכספת בה אתה משתמש חייבת להיות בתקן מסוים. כאשר נחליט על בנק מסוים בו נפקיד את הרכוש שלנו נרצה שיקבל את רמת המיגון הגבוהה ביותר ושהכספת תהיה עמידה בפני אש וכמובן שתקשה על הפורץ כמה שיותר.

משרד הביטחון –
ארגונים שונים כמו משרד הביטחון בוודאי ישתמשו בכספת בתקן. משרד הביטחון מחזיק באלפי מסמכים סודיים ומסווגים שבשום צורה אינם יכולים להגיע לידיים הלא נכונות. כאן במיוחד יהיה חשוב שהכספת תהיה עמידה בפני אש על מנת שיהיה ניתן להציל את כל המסמכים בעת של שרפה. בנוסף, חשוב ביותר שהכספת תהיה מאובטחת במנגנונים כפולים ומכופלים שלא תהיה בכלל אופציה לפריצה וגנבה.

משטרה וכוחות ביטחון –
כספת בתקן גם משמשת את משטרת ישראל וכוחות מיוחדים נוספים. הרבה פעמים ארגונים כאלו מחזיקים כמויות גדולות של נשק. כספות מהסוג הזה צריכות להיות ממוגנות בפני פריצות כמובן כמו שציינתי קודם לכן, אך במיוחד חשוב שיהיו ממוגנות כנגד אש וכנגד תחמושת. מעבר לרצון להגן על הנשק מלפול לידיים הלא נכונות ושימוש שלילי בנשק, חשוב שבמקרה של שרפה היכולה לגרום לתחמושת להתפוצץ, הכספת תדע להכיל את הפיצוץ על מנת שאף אחד לא יפגע.

איך נדע במה לבחור?

אז כאשר נרצה לרכוש כספת בתקן, ראשית כדאי מאוד להבין איזה סוג של תכולה אנו רוצים למגן. ישנן חברות רבות המספקות שרותי כספות בתקן אך עבור הרכוש שלנו נרצה את השרות הטוב ביותר. נפנה לחברה בעלת וותק בענף הכספות ובפרט כספות בתקן. החברה מבצעת את ההתקנה וחשוב מאוד שתבין את תנאי השטח בהם הכספת הולכת להיות מותקנת. מומלץ מאוד שמתקין הכספת יהיה מאותה חברה ממנה רכשתם את הכספת כי בוודאות יכיר את הכספת והמנגנונים שלה. אז זכרו ששרות מקצועי וניסיון הם מה שאתם מחפשים. שירות מסוג כזה יעזור לכם להבין בדיוק איזו כספת בתקן מתאימה לכם כיוון שיש הרבה סוגי כספות בהרבה תקנים שונים. ישנם תקנים אירופאים, תקנים אמריקאים ותקנים עולמיים. חשוב להבין מה כל תקן אומר ולכן בחירת חברה מקצועית היא חשובה ביותר!

 

שתפו


?
0
צריכים עזרה?