מה היא כספת ביתית?

כספת ביתית היא מוצר חשוב שכל אחד צריך. ישנן כמה סיבות לכך, ואנו נמנה אותן כאן.  

  1. אחסון ושימור של מסמכים חשובים שאנחנו רוצים למנוע גישה אליהם
  2. אחסון ושמירה על חפצים יקרים כמו תכשיטים, כסף, זהב, וכו.
  3. אחסון של חפצים מסוימים בכדי להסתיר/למנוע גישה אליהם (כגון אקדח, רובה וכו)

חברות הביטוח השונות מבקשות מאנשים בעלי נכסים או חפצים בעלי ערך גבוה להתקין בביתם כספת ביתית בכדי לשמור על בטיחות הפריט, ולהגן עליו מפני גניבות. דרישות אלה נובעות מכך שחלק מהחפצים שווים הרבה מאוד כסף וכיוצא מכך חברות הביטוח מדרגות את החפצים בדרגות סיכון. זאת אומרת, חפץ יקר מאוד ידורג גבוה ברשימה מכיוון שהסיכון שיקרה לו משהו גבוה יותר וחפץ ששוה פחות, ידורג נמוך יותר מכיוון שהסיכון יורד. ככל שהחפץ מדורג גבוה יותר כך האבטחה הדרושה עליו גוברת. ככל שהחפץ מדורג נמוך יותר, כך האבטחה הדרושה עליו נמוכה יותר.

מה כספת ביתית צריכה?

בין סוגים שונים של כספת ביתית ישנם הבדלים גדולים. ישנם הבדלים בנראות, באיכות, ביעילות ובכמות האבטחה של הכספת. ישנם הבדלים בין כספת ביתית גדולה כבדה ומרשימה לבין כספת ביתית יותר קטנה וקומפקטית. הכספת הגדולה אינה בהכרח יותר יעילה ויותר מוגנת מאשר הכספת הקטנה שעברה מבחני תקן ובגלל זה מצוידת בהגנות יותר חזקות ואפקטיביות בהגנה על הפריטים שלכם.

כספת ביתית נושאת שלל תכונות אך ישנן תכונות שבלעדיהן הכספת לא תהיה שווה.

  • קלה לתפעול וידידותית למשתמש
  • מקובעת במקומה בצורה חזרה וטובה בשביל למנוע עקירה ממקומה
  • מאובטחת ומוגנת בצורה מספקת כנגד גנבים

בכדי לדעת באיזה כספת ביתית לבחור, עלינו להסתכל על כל הסוגים השונים של הכספות ולראות איזהה מהסוגים הכי מתאים לנו. בנוסף, צריך לוודא שהכספת שאתם רוכשים מאובטחת ואיכותית. אם ניקח כפת באיכות נמוכה ונאחסן בה דברים יקרי ערך, אנו לעולם לא נהיה בטוחים שהדברים שלנו בטוחים בעצמם. כמובן שצריך להתאים את סוג הכספת לסוג התכולה שאנו עתידים לשים בתוכה, כי הרי לא ניקח כספת גדולה במשקל 100 קילוגרם בכדי לאחסן תכשיט אחד בודד.

איזה מנגנוני אבטחה כספת ביתית מציעה?

בכדי לבחור את מנגנון הכספת שלנו, ראשית נעבור על שני הסוגים הפופולריים ביותר. 

הסוג הראשון- מפתח: סוג זה של נעילה נועל את הכספת בעזרת מפתח אחד ויחיד. סוג זה נחשב לסוג האידיאלי בקרב רוב האנשים אך גם לו יש חסרונות. אחד מהחסרונות העיקריים הוא שברגע שהמפתח נאבד או נגנב אין דרך להחזיר אותו בחזרה והדרך היחידה היא להחליף את המנעול וכל העסק הזה לא זול בכלל

הסוג השני- קומבינציית מספרים: סוג זה של נעילה יחסית פשוט, בכדי לפתוח את הכספת עליכם להקליד את הקוד בן ה4 עד 6 ספרות שפותח אותה. אך, גם לסוג אבטחה זה ישנם חסרונות והם שכמעט תמיד יש למנעול מפתח חירום/ קוד מאסטר שפותח את הכספת לא משנה מה.

המסקנה היא שלכל סוג יש את החסרונות שלו,עם כמה שהכספת הביתית חזקה ואיכותית. והבחירה בידיים שלכם. איכות הכספת משפיעה באופן ישיר על הרבה מאוד דברים אחרים כגון זמן הפריצה שלה. 

תמיד עדיף להתייעץ עם מומחה בכל מה שקשור לכספות ביתיות. מומחה יוכל לספק לכם את כל המידע הנדרש לכם ואף לעזור לכם לבחור אחת.

 

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?