כספות כבדות

האם קוד מאסטר יעיל עבור כספת משרדית?

כספות משרדיות הן מוצר שהפך מאוד פופולרי בשנים האחרונות כאשר בעלי עסקים ובעלי משרדים החלו להתקין סוגים שונים של כספות עבור הגנה על רכוש משרדי. ישנם משרדים שזקוקים לכספת על מנת להגן על סוגים של מסמכים מסווגים שכוללים מידע על העסק, מידע על הלקוחות השונים. משרדים אחרים מחזיקים בכספת מדיה מגנטית שיכולה לכלול כוננים ניידים שיש עליהם מידע חשוב, אייפדים וסוגים נוספים של מכשירים אלקטרוניים. ישנם בתי עסק המחזיקים בתוך הכספות השונות כסף מזומן ועוד מוצרים בעלי ערך יקר. על מנת לשמור ולהגן על תכולות שונות בכל מצב, הכספת המשרדית צריכה להיות איכותית ובעלת יכולות מיגון מתאימות וטובות. ישנן כספות שיש להן קוד מאסטר שבעצם מאפשר לפתוח את הכספת במידה ווהקוד הסודי נשכח או שהמפתח הראשי אבד או נגנב. בשורות הבאות נבין אם קוד מאסטר הוא אלמנט חשוב ברכישת כספת ועבור מי יכול להיות יעיל ועבור מי לא.

איך פועל קוד מאסטר

כספת משרדית יכולה להגיע בכל מיני סוגים אשר יש להם קוד מסטר וכאלה שאין להן. אילו סוגים של קוד מאסטר קיימים:

  • מנגנון ביומטרי – לכספות ביומטריות הננעלות ונפתחות על ידי טביעת אצבע, הכספת תוכל להיפתח באמצעות טביעה של אצבע נוספת. כספות כאלו ניתן לשלב עם עוד מנגנון מסטר על מנת לוודא שאכן פותח אותה רק בעל הכספת.
  • קוד מספרי – ישנם מנגנונים הנפתחים באמצעות צירוף של קוד סודי הידוע רק לבעל הכספת. במידה והקוד נשכח ישנו קוד מאסטר שהוא האופציה היחידה לפתיחת כספת אלא אם מזמינים פורץ מקצועי שיפתח את הכספת כמובן בתשלום.
  • מפתח שיניים – ישנן כספות הננעלות באמצעות מפתחות שיניים. אם המפתח נגנב או אבד, יהיה מפתח נוסף ובודד שיוכל לסייע ולפתוח את הכספת.
  • כרטיס מגנטי – ישנם מנגנונים שונים הננעלים באמצעות קוד סודי אך קוד המסטר יבוצע באמצעות כרטיס מגנטי המיוצר עבור מקרי חירום.
  • התקן חיצוני – קיימים התקנים חיצוניים מיוחדים שמחברים אותם לכספת במידה ואבדה הגישה ובלתי אפשרי לפתוח אותה. ההתקן החיצוני הוא בעצם קוד המסטר היחיד שיכול לפתוח את הכספת.

יעיל או לא יעיל

רכישת כספת עם קוד מסטר יכולה להיות יעילה רק במצבים מסוימים. אם ניתן לעקוף את מנגנון הנעילה של הכספות השונות אז הן לא ממש עושות את עבודתן. אם ישנה כספת המכילה מסמכים שאינם בעלי ערך יקר, אז ניתן לרכוש כספת עם קוד מסטר. גם עבור בתי מלון ומקומות ציבוריים המחזיקים כספות עבור תחלופה גדולה של אנשים, יזדקקו לקוד מסטר. כספות פרטיות בבתי מלון ניתן לקבוע להם קוד סודי פרטי. האורחים אינם מחויבים ליידע את המלון בקוד שיצרו לצורך ביטחון אך אם עזבו והכספת נעולה, בית המלון יהיה חייב בקוד מאסטר על מנת לאתחל את הכספת עבור האורחים הבאים בחדר. לסיכום, קוד מאסטר יכול להיות מאוד שימושי אך צריך להבין עבור איזה עסק או משרד הוא יעיל ועבור איזה עסק הוא יכול להיות מסוכן ופחות בטיחותי.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?