כספת בתקן

יתרונות כספת בתקן

מהי בכלל כספת בתקן ואיך היא שונה מכספות אחרות? בענף הכספות יש מבחר עצום של סוגי כספות שונות. אכן מטרתה העיקרית של כספת היא להגן על סוגים שונים של תכולות יקרות ערך מפני פריצות וגנבות אך ישנן כספות מיוחדות שמסוגלות להגן על רכוש לא רק מפני פריצות אלא גם מפני סוגים שונים של נזקים שעלולים לקרות לכספת במפתיע. כספות שיש להן תקן יכולות להיות כספות ביתיות, כספות משרדיות, כספות למוסדות ציבוריים גדולים וכספות למוסדות ביטחוניים. כספות בתקן נחשבות לכספות הטובות והאיכותיות ביותר שקיימות בענף כי הן היחידות שמבטיחות הגנה וודאית. כמובן שכספות בתקן יכולות להגיע בגדלים שונים ועם סוגי מנגנונים שונים שכל אחד יכול לבחור על פי נוחיותו. בשורות הבאות אפרט על כספות שונות בתקן, איך כספות מקבלות תקן ואיך בכלל מבדילים בין התקנים השונים.

איך כספת מקבלת תקן

ראשית ישנן כספות בתקנים שונים. התקנים המוכרים והמפורסמים ביותר הם התקן האירופאי והתקן האמריקאי. קודם כל חשוב להבין שכספות שמקבלות תקן הן כספות שעוברות מבדקים ובדיקות מקיפות הקובעות את יכולות המיגון השונות שלהן. כספת בתקן האמריקאי עברה ניסיונות פריצה דרך דפנות הכספת בעוד שכספת בתקן אירופאי עברה בדיקה של ניסיון פריצה דרך חזית הכספת כלומר דרך הדלת הראשית. אז תקנים שונים קובעים את עמידות הכספות השונות בפני אש (אם חלילה פורצת שרפה), מים, לחות וכמובן ניסיונות פריצה המבוצעים באמצעות כל מיני מכשירים שאינם מיועדים עבור פריצת כספת מקצועית כגון מקדחות, מבערים ואפילו חומרי נפץ למיניהם. בדרך כלל כספות בתקן יהיו גדולות מפני שצריכות להכיל תכולות חשובות כגון כלי נשק, מסמכים מסווגים ועוד רכוש יקר שאסור לאף אחד שאינו מורשה להצליח להניח עליו את ידיו. התקנים משתנים בין כספת לכספת לצורך העניין, כספות חסינות אש מיוצרות במיוחד על מנת להגן על תכולות ספציפיות. לכל חומר טמפרטורת בערה שונה לכן כספת שתגן על ניירת שנשרפת בטמפרטורה של 170 מעלות, תהיה בעלת יכולת מיגון גדולה יותר מכספת שמיועדת להגן על מדיה מגנטית הנשרפת בטמפרטורה של 40 מעלות. בנוסף, ישנן כספות חסינות אש בתקן שיכולות להגן על תכולה למשך כשעתיים וכאלו שיכולות לבצע הגנה רק למשך כחצי שעה. זאת אומרת, התקנים ממש מפרטים את יכולות המיגון השונות באופן מדויק ועל מנת לרכוש כספת יעילה ומתאימה צריך להבין את מאפייני הכספת והתכולה שעומדת להיכנס פנימה.

היכן רוכשים כספת בתקן

כספות בתקן וכספות איכותיות באופן כללי, מאוד מומלץ לרכוש מחברה המתמחה בענף הכספות ולא בחנות המוכרת מכלול של מוצרים רבים וביניהם גם סוגי כספות שונות. כספת בתקן נחשבת לאיכותית ביותר כיוון שמעניקה את וודאות יכולת הכספת. כאשר לכספת אין תקן, בלתי אפשרי לדעת את יכולות המיגון שלה וכך התכולה הנמצאת בפנים עלולה להיות בסכנה מתמדת. אך תתפשרו ברכישת כספת ורכשו כספת בתקן שהיא האיכותית ביותר.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?