כספת משרדית

הגנה על מסמכים חשובים בצורה הטובה ביותר

אם ברשותכם כמות גדולה של ניירת ומסמכים מסווגים וברצונכם לוודא שהם מוגנים בכל עת, כספות חסינות אש הן פתרון יוצא מן הכלל עבורכם. בין אם הניירת היא משרדית או בבית הפרטי שלכם, שרות כספות מקצועי ידע לייעץ ולהציע לכם את הכספת חסינת האש המתאימה ביותר עבורכם. ראשית יש לדעת כמה דברים חשובים לגבי כספות חסינות אש. ישנם אלמנטים מאוד ברורים שחייבים לאפיין את הכספת על מנת שבאמת תוכל להגן על תכולת הכספת שלנו מפני שרפה העלולה לפרוץ באופן פתאומי. כמובן ישנם סוגים שונים של כספות העמידות בפני אש ודרגות שונות של רמת המיגון.

מידע חשוב לפני רכישת כספת חסינת אש

בואו נבין מהם המאפיינים השונים של כספות חסינות אש ומהי הכספת הנכונה עבורנו.

  • מדרגות אש –
    בתוך כספות חסינות אש מותקנות מדרגות אש. ככל שיהיו יותר מדרגות, כך הכספת תהיה ממוגנת טוב יותר בפני שרפה.
  • עיגון –
    ברוב המקרים כספות חסינות אש לא יהיו מעוגנות לקיר או לרצפה כי אסור לבצע בהן קדיחה. ברגע שקודחים בכספת, רמת המיגון נגד אש נהרסת. האופציה היחידה לעיגון כספת חסינת אש היא הכנת פתח מיוחד עבור מיגון בתהליך הייצור של הכספת.
  • משקל –
    כספות חסינות אש ברוב המקרים הן בעלות משקל כבד ונפח קטן. הנפח קטן מפני שדפנות הכספת הן עבות מאוד ובתוכן חומר מיוחד נגד בעירה.
  • תקן –
    כספות חסינות אש חייבות לעמוד בתקן הנקרא UL35F. התקן משמעותו, שהכספת יכולה להגן על תכולתה כאשר הטמפרטורה מחוץ לכספת מגיעה עד טמפרטורה של כ – 170 מעלות. הכספת מסוגלת להגן על תכולתה למשך של כשעה עד  שעתיים. לכספות המגנות על מדיה מגנטית יש תקן אחר הנקרא UL72F שאומר שכספת למדיה מגנטית יכולה להגן על התכולה עד טמפרטורה של כ – 50 מעלות. כאשר מדיה מגנטית מגיעה ל 50 מעלות היא מתחילה להתפחם.
  • מנגנון הדלת –
    לכספות חסינות אש יש דלתות הנקראות דלתות בהלה/טריקה. במקרה ופורצת שרפה, נותנים דחיפה לדלת והיא נטרקת מיד ומנגנון החסינות נגד האש מתחיל לעבוד.
  • הגנה מפני לחות –
    בתוך כספת חסינת אש נמצא ארון העשוי מעץ. מטרת הארון הפנימי הוא להגן על התכולה מפני לחות, עשן וקיטור, הוא בעצם מבצע סינון ושומר על התכולה.

מטרתן העיקרית של כספות חסינות אש

אז תפקידן של הכספות החסינות מאש הוא לא להגן על התכולה מפני ניסיונות פריצה בדומה לכספות אחרות אלא קודם כל כל להגן על התכולה המכילה מסה רבה של ניירת, מסמכים מסווגים או מדיה דיגיטלית מפני השמדה בעת של שרפה. כמובן שכספת חסינת אש יכולה להגן על התכולה מפני פריצה אך ראשית תפקידה להגן מפני האש. אם אתם מחפשים הגנה למסמכים חשובים בעלי ערך ולא לקחת את הסיכון שיפגעו, מומלץ ביותר שתרכשו כספת חסינת אש במהרה. לפני הרכישה עברו על המידע החשוב פעם נוספת ובדקו שהכספת בה אתם מעוניינים מכילה את האלמנטים הדרושים לכם.

 

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?