כספות חסינות אש

חשיבותה של כספת חסינת אש

כספת חסינת אש היא אינה כספת המתאימה לכל אחד. כספות אלו כמובן מגיעות בכל מיני סוגים שונים וחשוב לדעת שכספות אלו מחייבות תקן. כספות אשר קיבלו תקן הן כספות שנבדקו וערכו עליהן ניסויים מוקפדים ומדויקים שבסופו של דבר קבעו את יכולות המיגון שלהן שאת זה מציין התקן. ישנן כספות ביתיות לשימוש פרטי וכספות משרדיות ולא בטוח שכל הכספות הללו יצטרכו תקן בפני אש. מה שעושה הכספת הזו היא בעצם להגן על תכולות שונות במידה ופורצת שרפה. כספות כאלו בדרך כלל מיועדות להגנת ניירת על כל סוגיה השונים וכמו כן, גם על סוגים שונים של מדיה מגנטית. מדיה מגנטית כוללת בתוכה סוגים שונים של מתקנים שבתוכם מאוחסן מידע בעל חשיבות גבוהה. אלו יכולים להיות מחשבים ניידים, כוננים ניידים או כל מכשיר אלקטרוני בעל ערך כלכלי או ערך עסקי/ציבורי/פרטי חשוב. ניירת הכוללת מסמכים, חוזים או כל דבר אחר העשוי מנייר אינה נשרפת באותה טמפרטורה בה נשרפת מדיה מגנטית לכן צריכים לקחת עובדה זו בחשבון. אם הבנתם שאתם זקוקים לכספת בעל תקן חסינות בפני אש, תצטרכו להבין כיצד בוחרים את הכספת הנכונה והיעילה ביותר.

איך בוחרים?

כספות חסינות אש מיוצרות ברמות מיגון שונות ואת הבחירה מבצעים לפי כמה קריטריונים. כמובן שבנוסף לקריטריונים המאפיינים את תקן החסינות מאש, מוכרחים לקחת בחשבון את הקריטריונים הרגילים אותם מוודאים ברכישה של כל כספת. הקריטריונים החשובים ביותר לכל כספת הם גודלה ואיכות מנגנון או מנגנוני ההגנה שלה, הם צריכים להיות יעילים ואיכותיים. לגבי תקן חסינות אש, אלו הדברים שצריך לקחת בחשבון:

  • טמפרטורת בערה פנימית: ניירת ומדיה מגנטית אינן נשרפות באותן הטמפרטורות. מדיה מגנטית נשרפת הרבה יותר מהר מניירת, היא עדינה הרבה יותר ונשרפת בטמפרטורה של 40 מעלות. כספת חסינת אש עבור מדיה מגנטית תשמור על טמפרטורה שלא תעלה על 40 מעלות. ניירת נשרפת בטמפרטורה של 170 מעלות לכן, כספת עבור ניירת לא תעלה על טמפרטורה של 150 מעלות.
  • טמפרטורת בערה חיצונית: הטמפרטורות הן שונות בין תנאי החוץ והפנים של הכספות השונות. על הכספת חסינת האש להתאים לכלל התנאים. עמידות הכספות בטמפרטורה חיצונית היא גבוהה בהרבה ויכולה להגיע גם ל- 1200מעלות.
  • זמן – לעמידות יש טווח זמנים מדויק המצוין על גבי התקנים השונים. ישנן כספות שיכולות להעניק הגנה למשך זמן של עד כ-30 דק' ויש כספות שמסוגלות להגן על התכולה למשך זמן של עד כשעתיים.

מה אתם מחזיקים בכספת

לסיכום, כספות חסינות אש בעיקר מיועדות להגנה על סוגים שונים של ניירת ומדיה מגנטית. אם אתם עובדים במשרד וברשותכם כמות רבה של מידע הנמצא על גבי מדיה מגנטית או על ניירת, תהיו זקוקים לכספת חסינת אש. גם אנשים המחזיקים בכספת ביתית יכולים לקנות אחת עם תקן חסינות מאש. כספת כזו צריכה להגן על התכולה מנזקי אש וכמובן מפני ניסיונות פריצה שונים.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?