כספות חסינות אש

מדוע נזדקק לכספת חסינה מאש?

כספות חסינות אש הן סוג מסוים של כספות בתוך המכלול הגדול של הכספות השונות בענף. ישנם כל מיני ארגונים ועסקים רבים הזקוקים לכספות מהסוג הזה. לעתים גם כספות ביתיות זקוקות למיגון מפני אש וזו ייחודה של הכספת. כספות חסינות אש הן כספות אשר קיבלו תקן מיוחד המציין את יכולת המיגון הספציפית של הכספת לעמוד בפני טמפרטורות גבוהות במיוחד ולהגן על תכולות מסוימות מפני שרפות או מפני ניסיונות פריצה המבוצעות על ידי מבערים או כל מכשיר אחר שינסו באמצעותו לשרוף כספות שונות. כספות שונות מקבלות את התקן רק לאחר שהן עוברות מבחנים ומבדקים מסוימים הקובעים שהן אכן עמידות בפני אש. הכספות המוצעות למכירה שמסוגלות להגן מפני אש הן שונות ויש להן יכולות מיגון משתנות בהתאם לתכולות עליהן אמורות להגן. בשורות הבאות נבין מהם המאפיינים השונים של כספות חסינות אש.

איך בוחרים כספת חסינת אש

אז כמו שכבר ציינתי, קיימים לא מעט סוגים של כספות חסינות אש ואיך נבחר את הכספת הנכונה, מיד אפרט. קודם כל נצטרך להבין מאיזה חומר עשויה הכספת שלנו ולדעת שאת בחירת הכספת מבצעים לפיה. לכל חומר ישנה טמפרטורת בערה שונה ולכן יש כספות חסינות אש מיוצרות בדרגות מיגון שונות. הנה כמה מאפיינים חשובים לקחת בחשבון:

  1. עמידות – המאפיין הראשון אליו צריך להתייחס ולהבין הוא עמידות הכספת בפני אש. לצורך העניין, מדיה מגנטית וניירת נשרפות בטמפרטורות שונות לכן כספת שתגן על ניירת לא תוכל לעבור טמפרטורה של 160 מעלות כיוון שהניירת נשרפת ב-170 מעלות. כספת של מדיה מגנטית לא תוכל לעבור טמפרטורה של 40 מעלות כיוון שהמדיה נשרפת בטמפרטורה של 50 מעלות.
  2. עמידות פנים הכספת – כמו שישנה עמידות חיצונית, ישנה עמידות פנימית ורמה ספציפית בה הכספת מסוגלת להגן על הרכוש שנמצא בפנים לפני שהוא מתחיל להישרף.
  3. זמן – כפי שישנן כספות מיוחדות לתכולות מסוימות, ביניהן קיימות כספות המסוגלות להגן על רכוש ספציפי לכמות זמן ידועה אותו יציין כל תקן. ישנן כספות המסוגלות להגן על תכולות למשך כ-30 דקות וכספות חסינות אש המסוגלות להגן על תכולות שונות גם במשך כשעתיים.

אלמנטים חשובים נוספים

בנוסף למאפיינים הללו, חשוב מאוד לבחור את הגודל הנכון של הכספת על מנת שיהיה מקום לכל הרכוש ובמידה ואתם יודעים שתכולה נוספת אמורה להיכנס פנימה, קחו זאת גם בחשבון. לכספות ישנם מנגנוני נעילה שונים ולכן צריך לבחור את המנגנון היעיל ביותר עבורכם לתפעול וכמובן שיהיה איכותי. ישנם מנגנונים מכניים, מנגנונים אלקטרוניים, מנגנונים ביומטריים הננעלים באמצעות טביעת אצבע של בעל הכספת וכאלה הננעלים באמצעות מפתחות שיניים. ישנן כספות שיש להן יותר ממנגנון נעילה אחד וזאת על מנת להקשות יותר על ניסיונות פריצה וכמובן לייצר הגנה טובה ואיכותית יותר. בבחירת הכספת צריך לתת את הדעת על המאפיינים השונים על מנת להגן על רכוש יקר ערך בצורה מקסימלית.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?