כספת ביתית

הדברים שלא ידעתם על כספות ביתיות

כספות ביתיות הפכו בשנים האחרונות להיות נפוצות יותר ויותר, הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאנחנו הבנו שיש צורך למנוע גישה לדברים מסוימים בבית, החל מניירת, תעודות וכלה בתכשיטים. יש מגוון גדול של כספות כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בדברים  כגון משקל, גודל פיזי, סוג נעילה, חסינות לאש וכדומה. יש הבדלים משמעותיים שיעשו הבדל רציני בין סוגי הכספות השונות. הסוגים השונים של מנגנוני נעילה ורמות מיגון אלו שיבדילו בין כספת מוגנת יותר או פחות מפני פריצה.

ההבדלים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול

כאמור באופן כללי יש הבדל בין סוגי הכספות השונות וההבדלים הללו הם שיקבעו עד כמה הכספת עמידה בפני פריצה. מכיוון שיש הרבה סוגים של כספות די קל להתבלבל ביניהם וחוסר ההבנה לא אחת גורם לרכישת כספת שאינה מתאימה בכלל לצרכים שלנו. לפניכם נקודות ודגשים שיעזרו לכם להבין את ההבדלים בין סוגי הכספות השונות:

  • משקל – רבים טועים לחשוב כי ככל שהכספת תשקול יותר כך היא מוגנת או טובה יותר אולם המשקל מהווה חלק קטן מהאלמנטים הנדרשים לכספת מוגנת, המשקל של הכספות ככל שיהיה גבוה יותר יגרום לקושי ועיכוב בלקיחת הכספת ממקומה ולא תשפיע כלל על הפריצה שלה.
  • גודל – במקרה הזה הגודל לא קובע, אין קשר בין גודל הכספת לרמת המיגון שלה או לזמן הדרוש לפורץ לפרוץ אותה. רבים טועים לחשוב כי כספות גדולות מוגנות יותר.
  • סוג נעילה – זה אחד האלמנטים שכן משפיע ללא ספק על רמת המיגון של הכספת. יש מגוון סוגי נעילה הנחלקים ל 2 קבוצות עיקריות, מנגנוני נעילה המכנים ומנגנוני נעילה אלקטרוניים. על קבוצת המנעולים המכניים נמנים המפתחות והקומבינציות (הגלגל עם המספרים) ועל האלקטרוניות נמנים הביומטרי והקודנים. ככל שרמת הנעילה גבוהה יותר כן מוגדרת הכספת למוגנת יותר בפני פריצה.
  • תקן – כספות עם תקן תמיד יהיו איכותיות יותר, עמידות יותר ובעלות רמת מיגון גבוהה יותר. לתקנים של כספות יש רמות, כל רמה מציינת את היכולות של הכספת, סוגי התקנים כוללים תקן לעמידה בפני פריצה, תקן חסינות אש וכדומה.

ממי קונים כספות ביתיות?

בעבר הרחוק מכירת כספות הייתה שמורה רק למקצוענים בלבד, אלו אותם יצרנים שהכינו כספות בבית המלאכה שלהם וכל כספת הייתה בנית בצורה אישית. אולם כיום הטכנולוגיה מאפשרת ייצור המוני של כספות שאיכותם לא נופלת מאותם כספות בעבודת יד. אך יחד עם זאת יש דרגות ורמות שונות של כספות כפי שציינו קודם שמשפיעות באופן ישיר על המחיר והתועלת של כל כספת. השאלה הנשאלת היא ממי לרכוש כספת, מי אמין מספיק לתת לנו את מה שאנחנו באמת צריכים? ההמלצה בבחירת ספק הכספת שלנו היא לוודא כי אכן אותו מוכר / חברה הם בעלי וותק ומוניטין כדי שתוכלו לקבל שירות ותמיכה גם אחרי הרכישה, וגם שיהיה לכם שקט וביטחון שהחברה ממנה אתם קונים תשמור על הדיסקרטיות הנדרשת.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?