כספות חסינות אש

מה מאפיין כספת בתקן

כספות בתקן הן סוג מסוים של כספות בתוך העולם הרחב של ענף הכספות ויש להן המון יתרונות שהופכים אותן לכספות איכותיות. כספות בתקן יכולות להגיע בגדלים ומסות שונות ובדרך כלל התקנים מציינים יכולות מיגון מאוד ספציפיות שאף מתאימות לסוגים שונים של תכולות. בדרך כלל מי שישתמש ויזדקק לכספת בתקן הם ארגונים ומוסדות גדולים מאוד כמו בנקים למיניהם, מוסדות ממשלתיים כמו משרד הביטחון המחזיק כמות גדולה מאוד של מסמכים חשובים ומסווגים וכוחות ביטחון שונים כמו משטרת ישראל המחזיקה במתחמים שונים כלי נשק ותכולות מסוכנות אחרות שהוחרמו ואסור שאנשים שאינם מורשים יצליחו להגיע אליהן. מוסדות מהסוגים האלו מחויבים למגן את התכולות השונות בתוך כספות בתקנים מסוימים ונדרשים שמציינים בוודאות יכולות מיגון איכותיות שיוכלו להעניק הגנה מלאה אם זה לנשק או עבור מידע מסווג.

איך נקבע התקן

ובכן, כספת בתקן תעבור סדרה מקיפה של מבחנים ובדיקות לפני שתקבל אותו. במהלך המבחנים האלו, הכספות השונות עוברות תהליכי פריצה שונים המנסים לדמות ניסיונות שונים אותם ינסו לבצע פורצים. מבחנים כאלו יכולים לכלול את פריצת הכספת על ידי ניסיון קידוח, על ידי הפלת הכספת כאשר נזרקה דרך החלון או המדרגות, על ידי מבערים וכלים נוספים שלא באמת נועדו לפריצת כספת מקצועית. חלק נוסף מהמבחנים של הכספות השונות הוא בדיקת העמידות בפני נזקים שונים. ישנן כספות שיכולות להגן על תכולות מסוימות מפני נזקי שרפה, ניסיונות פיצוץ, הצפות ונזקים נוספים. המבחן יציין כמה זמן הכספת תוכל להגן על התכולה לפני שתישרף ובגלל שלכל חומר טמפרטורת בערה שונה, ישנן כספות חסינות אש בתקנים שונים שיכולים להתאים באופן ספציפי לניירת, מדיה מגנטית וחומרים נוספים. ישנן כספות שיוכלו להגן על תכולות לזמן קצר לדוגמה, עד לכ-30 דקות ואחרות שמסוגלות להגן על תכולות שונות גם עד כשעתיים. מטרת כספות בתקן היא להגן על התכולה בפני פריצות וגנבות, נזקים העלולים לקרות לכספת ונזקים העלולים לפגוע בבני אדם. ישנן תכולות מסוימות, בדרך כלל רכוש מאוד יקר שעל מנת לבטח אותו בחברות ביטוח שונות הכספת המגנה עליו מוכרחה להיות כספת בתקן. חברות הביטוח פשוט לא יבטחו את התכולות השונות אם אין להן ציון וודאי של יכולות מיגון.

איך בוחרים את התקן הנכון

על מנת לוודא את התקן הנכון והמתאים ביותר שיכול להבטיח את מיגון התכולה שלכם באופן האיכותי והמקצועי ביותר, מומלץ מאוד לפנות אל חברה המתמחה בענף הכספות ובעלת ניסיון רב כך שמכירה את סוגי התקנים השונים ויודעת בדיוק כיצד להתאים כל תכולה למיגון המתאים ביותר עבורה. ישנם מקומות שונים המציעים מוצרים שונים למכירה וביניהם כספות. מקומות אלו הם אינם מומחים בסוגי הכספות השונות ולכן לא יוכלו להבטיח לכם רמות מיגון טובות וודאיות. כאשר רוכשים כספת שאמורה להגן על תכולה יקרה מאוד, לא כדאי להתפשר על יכולות המיגון השונות שלה ולבחור כספת בתקן איכותית ונכונה.

שתפו


שינוי גודל גופנים
ניגודיות
?
0
צריכים עזרה?